مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

  • ۰
  • ۰

راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی

  • انتخاب رشته کنکور تجربی، درصد دروس قبولی رشته تجربی
  • لیست رشته های کنکور تجربی، رتبه و تراز قبولی کنکور تجربی
  • میانگین درصد دروس رشته های کنکور تجربی، احتمال قبولی کنکور تجربی
  • ظرفیت پذیرش کنکور تجربی، راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور تجربی
  • سامانه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه آینده شماست.

انتخاب رشته ی کنکور سراسری یکی از مسائل بسیار مهم پس از آزمون کنکور رشته ی تجربی 96 می باشد. پس از اعلام نتایج آزمون داوطلبانی که در سر جلسه کنکور 96 حضور داشته اند برای آن ها کارنامه صادر می گردد که طبق آن ها می توانند انتخاب رشته ی خود را بر حسب میزان علاقه انجام بدهند. با توجه به رقابت نزدیک به هم و متقاضیان زیاد کنکور تجربی، مرحله ی انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. داوطلبان می بایست فاکتورهایی را برای انتخاب رشته ی خود در نظر داشته باشد از جمله اینکه رشته ی تحصیلی می بایست مورد علاقه ی داوطلب بوده و داوطلب توان تحصیل در آن رشته را داشته باشد. در انتخاب رشته کنکور تجربی بسیاری از داوطلبان متقاضی رشته های پزشکی می باشد. در وحله ی اول می بایسد داوطلب در نظر بگیرد که آیا توان تحصیل در رشته ی پزشکی را خواهد داشت و یا نه، چرا که عدم توانایی منجر به انصراف از تحصیل و عواقب روحی و روانی مربوطه را به همراه دارد. همچنین داوطلبان می بایست با اطلاعات کامل از قبولی های سال های گذشته در کنکور تجربی انتخاب آگانه و دقیقی را داشته باشند که در این خصوص مشاوران کنکور مرکز می توانند به شما مشورت بدهند.

رتبه و تراز برای قبولی در کنکور تجربی:

برای پذیرفته شدن در رشته های دانشگاهی کنکور تجربی، داوطلبان می بایست رتبه و تراز قبولی در کنکور تجربی را داشته باشند. این رتبه و تراز با استفاده از بررسی کارنامه ی داوطلبان در سال های گذشته بدست می آید. با مقایسه ی کارنامه ی خود با رتبه و تراز سال های گذشته به راحتی می توان یک دید واقع بینانه ای نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری به دست آورد. اهمیت رتبه و تراز در دانشگاه های مختلف متفاوت بوده به طوری که در دانشگاه آزاد، تراز و در دانشگاه دولتی رتبه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

فرمول بدست آوردن تراز هر درس:

T=1000z+5000

X: نمره خام داوطلب در درس مورد نظر است.

: میانگین نمرات کل داوطلبین در درس مورد نظر است.

s : انحراف از معیار

N: تعداد کل شرکت کنندگان

N: تعداد کل شرکت کنندگان

 

اهمیت تراز در کنکور تجربی:

رتبه و تراز با یکدیگر چه تفاوتی دارد، رتبه که همان ترتیب و اولویت داوطلبان را می رساند و تراز میزان سنجش علمی داوطلبان را نشان می دهد. در نظر بگیرید فردی در یک آزمون نمره ی 19 گرفته و نفر اول در آزمون دیگر با همان نمره نفر 10، این بدان معناست که سطح و میزان دشواری سؤالات در دو آزمون یکسان نبوده و به صورت متفاوت می باشد. لذا برای نشان موضوع از تراز استفاده می کنند که در کنکور سال های گذشته هم تفاوت می باشد.

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور تجربی:

در انتخاب رشته کنکور سراسری توجه به مسایلی که دیگران توجه کمتری به آن دارند ما را تا حد زیادی جلو می راند. آخرین رتبه ی قبول شدگان و میانگین درصد دروس در کنکور از جمله مسایلی است که می تواند انتخاب ما را در کنکور هوشمندانه نماید. با توجه به لیست آخرین پذیرفته شدگان در رشته های مختلف که هر ساله از سوی دانشگاه های اعلام می گردد، می توان با مقایسه ی آن با رتبه و تراز کارنامه ی خود به یک دید واقع بینانه و هوشمندانه ای رسید. کنکور رشته تجربی را می توان میدان رقابت برای پزشک شدن نامید. پس هر تصمیم ما می تواند مسیر زندگیمان را تغییر دهد.

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور تجربی:

در سال های اخیر میزان پذیرش برای رشته های کنکور تجربی افزایش پیدا کرده است. اما کماکان متقاضیان بالا برای این رشته به دلایل بازار کار مطلوب و موقعیت شغلی و اجتماعی خوب همچنان رقابت را سخت نموده است. ظرفیت پذیرش را می توان  فاکتوری بسیار مهم و در عین حال غیر قابل توجه دانست. با توجه به اینکه میزان پذیرش در رشته های مختلف و در دانشگاه هیا مختلف گوناگون است، داوطلبان می بایست در نظر داشته باشند که با توجه به رتبه و درصد دروس کسب کرده در کنکور رشته تجربی و مقایسه با ظرفیت پذیرش دانشگاه انتخاب خود را انجام دهد.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور تجربی:

با توجه به اینکه برای انتخاب رشته ای هوشمند و آگانه نیازمند یک انتخاب آگاهانه و اطلاعات دقیق از کنکور سال های گذشته می باشد، نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری مرکز مشاوره با در اختیار داشتن اطلاعات کامل کارنامه ی داوطلبان در سال های گذشته می تواند به شما کمک نماید. نرم افزار انتخاب رشته کنکور تجربی این امکان را به شما می دهد که با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر، رتبه و تراز لازم برای قبولی در آن ها به همراه کارنامه ی داوطلبان را مشاهده نمایید. همچنین جهت استفاده از نرم افزار می توانید با مشاوران کنکور مرکز تماس حاصل فرمایید.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور تجربی:

شاید خیلی از داوطلبان با تکمیل ظرفیت، شرایط و زمان انجام آن آشنا نباشند. به همین دلیل ممکن است این فرست استثنائیی را برای قبولی در دانشگاه ها از دست بدهند. پس از زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج و ثبت نام داوطلبین، دانشگاه هایی که بنا به دلایل مختلف از جمله عدم ثبت نام داوطلبان دارای ظرفیت خالی می باشند، اعلام نیاز برای پذیرش دانشجو می نمایند که داوطلبان در زمان مقرر از طرف سازمان سنجش در مرحله ی تکمیل ظرفیت کنکور تجربی شرکت می نمایند تا شانس مجدد خود برای قبولی را امتحان نمایند. همچنین داوطلبان می توانند جهت اطلاع از زمان دقیق تکمیل ظرفیت، لیست رشته های ارائه شونده، دانشگاه های شرکت کننده در مرحله ی تکمیل ظرفیت و دیگر موارد از مشاوران کنکور مرکز مشورت بخواهند.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور تجربی:

دانشگاه های بدون کنکور تجربی فرصت مناسب برای داوطلبانی است که می خواهند به دلایل مختلف از جمله دشواری، پیچیدگی در آزمون کنکور تجربی 96 شرکت کنند می باشند. دانشگاه های بدون کنکور دارای شرایطی در هر مقطع تحصیلی می باشد که داوطلبان دارای شرایط فقط مجاز به ثبت نام می باشند. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور تجربی و دانشگاه های بدون کنکور با متخصصان مرکز تماس حاصل فرمایید.

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • میزان پذیرش داوطلبان در کنکور تجربی، درصد دروس قبولی در رشته های کنکور تجربی
  • مشاوره شغلی کنکور تجربی، ادامه تحصیل رشته های کنکور تجربی
  • نرم افزار انتخاب رشته کنکور تجربی
  • زمان تکمیل ظرفیت کنکور تجربی، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور تجربی


داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.

  • ۹۶/۰۴/۱۲
  • markaze moshavere

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی