مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

  • ۰
  • ۰

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی

  • انتخاب رشته کارشناسی، رتبه و تراز قبولی کارشناسی
  • میانگین درصد دروس قبولی کارشناسی، ظرفیت پذیرش رشته های کارشناسی
  • مشاوره ادامه تحصیل کارشناسی، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی
  • نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی، دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی
  • سامانه هوشمند تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه آینده ی شماست

داوطلبانی که در آزمون کنکور 96 شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج کنکور 96 می بایست نسبت به انتخاب رشته ی کارشناسی اقدام نمایند. داوطلبان در هر گروه امتحانی می بایست نسبت به انتخاب رشته ی خود اقدام نمایند. از آنجا که انتخاب رشته ی کارشناسی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای را در سرنوشت تحصیلی داوطلبان دارد، می توان مرحله ی انتخاب رشته ی کارشناسی را مرحله ی دوم رقابت در بین داوطلبان کنکور 96 نامید. در این مرحله داوطلبان نیازمند اطلاعات کارنامه ی داوطلبان سال های گذشته می باشند تا با مقایسه ی آن ها با کارنامه ی خود بتوانند دید واقع بینانه و هوشمندانه ای نسبت به انتخاب رشته کارشناسی داشته باشند. در همین خصوص متخصصان و مشاوران کنکور مرکز می توانند با بررسی کارنامه ی شما، امکان پذیرفته شدن در دانشگاه و رشته های مختلف را بررسی نمایند و با توجه به علایق و توانایی شما، مناسب ترین دانشگاه رشته ی تحصیلی را معرفی نمایند.

رتبه و تراز لازم برای قبولی کنکور سراسری :

پس از صدور کارنامه ی نهایی کنکور 96، رتبه و تراز داوطلبان با توجه به درصد دروس کسب شده ی آن اعلام می گردد و بر  اساس آن داوطلبان می بایست انتخاب رشته ی کارشناسی خود را انجام دهند. رتبه که نشان دهنده ی ترتیب و اولویت داوطلبان بر اساس نمره ی کسب شده ی آن ها می باشد و تراز که معیاری برای سنجش علمی داوطلبان بوده و بیشتر در دانشگاه آزاد به کار می رود (با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد رتبه ی کشوری ملاک است و رتبه در منطقه مطرح نیست).

داوطلبان با بررسی رتبه و تراز سال های گذشته و قبولی آن ها در دانشگاه ها می توانند انتخاب رشته ی کارشناسی را انجام دهند. اضافه می گردد داوطلبان باید انتخاب های خود را بر 3 اصل خوش بینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند که در بدترین حالت قبولی خود را تخمین نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از مشاوران کنکور مرکز راهنمایی بگیرید.



آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری:

با توجه به ادغام کنکور سراسری و آزاد کارشناسی 96 کماکان انتخاب رشته ی این دو دانشگاه بصورت مجزا از هم برگزار می گردد. هر ساله پس از اعلام نتایج و ثبت نام، دانشگاه ها لیست آخرین نفرات پذیرفته شده را به تفکیک رشته اعلام می نمایند. داوطلبان با بررسی کارنامه ی سال های گذشته می توانند از درصد دروس و دانشگاه و رشته های پذیرفته شده داوطلبان مطلع شوند و با توجه به آن انتخاب رشته ی کارشناسی هوشمندانه تری را داشته باشند. مشاوران کنکور مرکز نیز می توانند لیست آخرین نفرات پذیرفته شده در دانشگاه ها را به تفکیک رشته به شما ارائه دهند.

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور سراسری :

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب رشته ی کارشناسی که در بیشتر موارد به آن توجه نمی شود، ظرفیت پذیرش  کارشناسی می باشد. در سال های گذشته مشاهده شده است که داوطلبان انتخاب های خود را صرفاً بر اساس میزان علاقه و توانایی قرار داده اند و بدون توجه به میزان پذیرش رشته ی کارشناسی دانشگاه ی را انتخاب نموده اند که دارای ظرفیت پایین بوده و است و علی رغم داشتن رتبه ی پایین، نتوانسته اند در دانشگاه پذیرفته شوند. داوطلبان در انتخاب های بدبینانه ی خود می بایست دانشگاه و رشته هایی را انتخاب نمایند که دارای ظرفیت پذیرش بالایی بوده که بتوانند درصد قبولی خود را بالا ببرند.

همچنین مشاوران مرکز می توانند لیست پذیرش رشته های کارشناسی را به تفکیک دانشگاه در اختیار شما قرار دهند.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری:

مرحله ی تکمیل ظرفیت کارشناسی 96 را می توان مهم ترین مرحله پس از انتخاب رشته ی کارشناسی 96 نامید چرا که بسیاری از داوطلبان که نتوانستند پذیرفته شوند، می توانند شانس مجدد خود را برای قبولی امتحان نمایند. پس از ثبت نام داوطلبان در دانشگاه ها، دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی می باشند از طریق سازمان سنجش اعلام نیاز به پذیرش دانشجو می نمایند که داوطلبان می توانند ثبت نام خود را در تکمیل ظرفیت کارشناسی 96 انجام دهند. اضافه می گردد همان طور که در سال های گذشته مشاهده شده است، تکمیل ظرفیت در اکثر رشته های کارشناسی صورت می گیرد. فقط باید بصورت کاملاً دقیق و هوشمندانه انتخاب های خود را انجام دهم. جهت اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی و لیست رشته های دانشگاهی در تکمیل ظرفیت می توانید با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری:

دانشگاه بدون کنکور کارشناسی را می توان فرصت مناسب برای داوطلبانی نامید که به دلایل گوناگون نمی توانند در کنکور کارشناسی 96 شرکت نمایند. این دسته از داوطلبان پیش از ثبت خود می بایست از تمام شرایط و ضوابط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور مطلع شده و با نگاهی هوشیارانه ثبت نام خود را انجام دهند. مشاوران تحصیلی مرکز می توانند اطلاعاتی نظیر شهریه دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی، رشته های بدون کنکور کارشناسی، شرایط ادامه تحصیل بدون کنکور، بازار کار دانشگاه های بدون کنکور را در اختیار شما قرار دهند.

نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور سراسری:

با توجه به ادغام شدن کنکور سراسری و آزاد و حساسیت انتخاب رشته ی کارشناسی، داوطلبان می بایست انتخاب رشته ی خود را به صورت دقیق، هوشمندانه و با اطلاعات کامل انجام دهند.

در همین راستان مرکز مشاوره نرم افزار انتخاب رشته ی کارشناسی را در اختیار داوطلبان قرار داده است تا بتوانند با توجه به اطلاعات کارنامه ی داوطلبان سال های گذشته، دید واقع بینانه تری نسبت به انتخاب رشته ی کارشناسی داشته باشند. این نرم افزار شامل دیتابیس از کارنامه ی داوطلبان، رشته و دانشگاه های قبولی آن ها می باشد. داوطلبان با وارد کردن رتبه و تراز احتمالی خود می توانند رشته و دانشگاه هایی را که بیشترین امکان قبولی در آن ها را دارند مشاهده نمایند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • انتخاب رشته کارشناسی، لیست رشته های کارشناسی
  • رتبه و تراز قبولی کارشناسی، راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی
  • لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی، مشاوره بازار کار کارشناسی
  • مشاوره تلفنی و پاسخ گویی به تمامی سؤالات کنکور کارشناسی


داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.

  • ۹۶/۰۴/۱۲
  • markaze moshavere

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی