مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره تخصصی ترین مرز مشاوره کشور

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور زبان

  • انتخاب رشته کنکور زبان، زمان ثبت نام انتخاب رشته کنکور زبان
  • لیست رشته های کنکور زبان، ظرفیت پذیرش رشته های کنکور زبان
  • دانشگاه های بدون کنکور زبان، مشاوره شغلی رشته زبان
  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور زبان و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

انتخاب رشته صحیح ضمانت نامه آینده شماست.

پس از آزمون کنکور زبان 96 نوبت به انتخاب رشته ی کنکور سراسری می رسد که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اینکه در چه رشته و چه دانشگاهی می توان تحصیل کرد، نحوه ی انتخاب رشته ی دانشگاهی به چه صورت است و سؤالاتی این چنین که در زمان انتخاب رشته ذهن هر داوطلبی را به خود مشغول می کند. اولین نکته در انتخاب رشته ی کنکور زبان 96 میزان علاقه مند و استعدادها و توانایی های شخصی  داوطلب می باشد. اینکه آیا داوطلب توانایی لازمه را دارد که در رشته ی انتخابی به ادامه تحصیل بپردازد و یا فقط میزان علاقه مندی به یک رشته کای است. علاو ه بر این موضوع، داوطلبان می بایست با توجه به کارنامه ی داوطلبین پذیرفته شده در سال های گذشته و محل قبولی آن ها با یک دید واقع بینانه و دقیق پس از بررسی و احتمال قبولی خود انتخاب رشته ی کنکور زبان 96 خود را انجام دهند.

رتبه و تراز لازم برای قبولی کنکور زبان

پس از اعلام نتایج آزمون کنکور زبان برای داوطلبین کارنامه ی نتیایج آزمون صدور می شود که رتبه  و تراز کسب شده ی داوطلبان ملاک انتخاب رشته ی آن ها قرار می گیرد. رتبه که ترتیب و اولیت داوطلبان ر انسبت به عملکرد آن ها در آزمون مشخص می نماید و تراز معیاری برای سنجش علمی داوطلبان می باشد یا بعبارتی میزان سختی و دشواری سؤال ها را مشخص می نماید. در نظر بگیرید نمره ی داوطلبی در آزمون برابر با 16 شده باشد و این داوطلب با نمره ی 16 نفر اول آزمون شده باشد و در آزمون دیگری با شرایط یکسان، نمره ی داوطلب باز هم 16 ولی این داوطلب نفر یازدهم آزمون شده باشد، همان گونه که ملاحظه کردید با نمره های یکسان جایگاه داوطلب در آزمون متفاوت دشه است که این نشان دهنده ی میزان سختی و راحتی آزمون می باشد.

با توجه به این موضوع، داوطلبان قبل از انتخاب رشته ی کنکور می بایست، رتبه و تراز های داوطلبان سال های گذشته را با توجه به دانشگاه هایی که پذیرفته شده اند، بررسی نمایند که آیا امکان قبولی با توجه به رتبه و تراز کسب شده در دانشگاه دارند و یا خیر، در همین راستا مشاوران و متخصصان کنکور با بررسی کامل کارنامه ی داوطلبین و مقایسه ی آن ها با کارنامه ی سال های گذشته، امکان پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه های رشته زبان را تخمین می زنند.

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور زبان:

در سال های گذشته در کنکور زبان، رتبه ی آخرین نفرات پذیرفته شده در دانشگاه ها می تواند سوپاپ اطمینانی برای انتخاب رشته ی داوطلبان کنکور زبان 96 باشد. هر ساله دانشگاه ها لیست آخرین رتبه های پذیرفته شده در رشته های مختلف را در اختیار داوطلبان قرار می دهند. اینکه چه رشته ای و در چه دانشگاهی چه رتبه هایی را پذیرا می باشد. کمک شایانی به داوطلبان در انتخاب رشته می نماید.

همچنین با بررسی دقیق تر می توان میانگین درصد دروس داوطلبان پذیرفته شده را با کارنامه ی خودمان مقایسه می نماییم که بتوانیم انتخاب رشته ای دقیق و مطمئن داشته باشیم.

ظرفیت پذیرش رشته های کنکور زبان

یکی از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب رشته کنکور زبان، میزان پذیرش داوطلب می باشد که بسیاری از داوطلبان توجه به این موضوع نکرده و نتیجه ی دلخواه از انتخاب رشته ی خود را نمی گیرند. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های مختلف، متفاوت بوده اما این مقدار ظرفیت در سال های متفاوت تغییرات زیادی را نداشته است. داوطلبانی که در کنکور زبان رتبه ی بسیار خوبی کسب کرده اند، توصیه می شود دانشگاه هایی را که میزان پذیرش پایینی دارند انتخاب نکنند. چرا که با توجه به تقاضای زیاد در این دانشگاه ها، امکان پذیرفته شدن کاهش پیدا می کند. همچنین داوطلبان  می توانند با مشاوران کنکور مرکز تماس تلفنی برقرار کرده و از آن ها راهنمایی های لازم را بخواهند.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور زبان

از آن جا که انتخاب رشته کنکور امری بسیار مهم و سرنوش ساز برای داوطلبان می باشد، مرکز مشاوره سعی در انجام هر چه دقیق تر و مطمئن تر آن ها نموده است. در همین خصوص علاوه بر جمع آوری مقاله های مختلف، انتخاب رشته ی کنکور زبان، نرم افزار انتخاب رشته ی کنکور زبان را که حاوی هزاران اطلاعات از کارنامه ی داوطلبان سال های گذشته می باشد برای شما علاقه مندان قرار داده است. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم و دیتابیس خود می تواند احتمال پذیرفته شدن شما را در دانشگاه و رشته های مختلف تخمین بزند. همچنین داوطلبان می توانند با توجه به تراز و رتبه ی خود احتمال پذیرفته شدن در دانشگاه و رشته ی مورد نظر را مشاهده نمایند. و یا با انتخاب دانشگاه و رشته ی مورد علاقه ی خود، رتبه و تراز لازم برای قبولی در آن ها را مشاهده نمایند.

جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور زبان می توانید از مشاوران مرکز مشورت بگیرید.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت زبان

تکمیل ظرفیت را می توان شانسی دوباره برای پذیرفته شدن در دانشگاه نامید. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان و پس از ثبت نام داوطلبان، دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی در رشته های خود می باشند، نسبت به پذیرش دانشجو اعلام نیاز می نمایند که سازمان سنجش لیست این دانشگاه ها را به همراه رشته های آن ها اعلام می نماید. داوطلبان می توانند جهت اطلاع از لیست رشته های تکمیل ظرفیت زبان 96 و دانشگاه های آن با مشاوران کنکور مرکز تماس بگیرند.

ثبت نام بدون کنکور زبان

دانشگاه های بدون کنکور را می توان فرصتی مناسب برای داوطلبانی که موفق به پذیرش در آزمون کنکور زبان نشده اند و یا مدت زمانی است که از تحصیل دور مانده اند، تغییر گرایش داده اند و یا برای تحصیل مجدد می خواهند اقدام نمایند، دانست. داوطلبان پیش از ثبت نام می بایست از شهریه دانشگاه های بدون کنکور، رشته های ارائه دهنده، میزان اعتبار مدرک دانشگاه های بدون کنکور زبان، شرایط ادامه تحصیل و بازار کار آن ها اطلاعات کامل را بدست آورند و پس از آن نسبت به ثبت خود در دانشگاه های بدون کنکور زبان اقدام نمایند. همچنین مشاوران مرکز آماده پاسخگویی به سؤالات شما در زمینه ی دانشگاه های بدون کنکور زبان می باشند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • میزان شهریه دانشگاه های بدون کنکور زبان، انتخاب رشته قطعی کنکور زبان
  • میانگین درصد دروس کنکور زبان، راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور زبان
  • مشاوره شغلی و تحصیل کنکور زبان، نرم افزار انتخاب رشته کنکور زبان
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور زبان



داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.

  • ۹۶/۰۴/۱۳
  • markaze moshavere

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی